Skip to content

La passió per córrer

Abril 26, 2010

Arcadi Alibés,  un dels periodistes esportius més veterans de Televisió de Catalunya, se sotmet a un qüestionari el dia de Sant Jordi sobre el seu últim llibre sobre les seves vivències personals en el món de l’atletisme que porta el nom de Córrer per ser Feliç.

Arcadi Alibés signant el seu llibre "Córrer per ser feliç"

Descriu-me amb una frase el que transmet el llibre?

La passió per córrer

Quina persona del teu entorn et va animar a escriure el llibre?

Vaig ser jo mateix que em vaig animar, ja que volia explicar l’itinerari que m’ha portat fer els 100 maratons

Quin ha estat el teu mite referencial en el món de l’atletisme?

Domingo Catalán

Després de participar en 100 maratons, quina fita et queda batre?

Simplement poder continuar fent l’esport  que més m’agrada

Et costa dormir la nit abans de participar en una marató?

Si, sempre hi ha aquell neguit de nervis

Quin és l’estirament que no recomanes abans de córrer?

Jo sóc de fer sempre els estiraments després, ja que abans no es gaire recomanable.

I un aliment recomanat després d’una cursa?

Jo sempre al acabar una competició menjo el que em ve de gust, per exemple un Hot Dog…

I una beguda no recomanada ni abans ni després?

Sóc partidari de no fer invents estranys amb l’avituallamentDurant alguna competició en què has participat, quina és la cosa més absurda que t’ha arribat a passar?

A Nova York em vaig deixar el chip a l’hotel, aquell dia vaig haver de córrer el doble.

Ets més de córrer per asfalt, per circuits de terra o per una pista tancada?

Per circuits de terra

Si et proposessin fer la volta al món corrent, acceptaries el repte?

Perquè no, de fet pràcticament hi ha he fet mig món corrent.

Quin marató prefereixes el de Barcelona o el de Nova York?

El de Nova York.

Per què?

Simplement per ambient.

A part dels maratons en el món de l’atletisme hi ha la mitja, curses populars, cros…; Quines són les tres més importants que sempre tinguis a la teva agenda?

La Marató de Barcelona, el Cros de l’Ametlla de Merola i la Cursa de Canovelles.

Creus que l’atletisme s’està potenciant prou en el territori català?

Sí, a Catalunya tenim un atletisme popular molt bo per la salut física.

Canviant d’aspecte, sabem que ets molt del Barça, si aconsegueix remuntar dimecres i plantar-se a la final del Bernabeu, t’animaries a córrer pels carrers de Madrid amb la samarreta del Barça?

Ho he de pensar encara, però crec que estaria bé

I acceptaries banyar-te a la Cibeles?

Si hem de guanyar la Champions, endavant.

Què en penses del Villarato és real o només una pura ximpleria?

És una pura invenció.

També ets un amant del món del ciclisme, què prefereixes el Tour de França o el Giro d’Itàlia?

El Tour, ja que és un dels clàssics del juliol.

Sobre l’aspecte de les consultes populars per la Independència de Catalunya, creus que resulten positives pel país?

Sí, serveixen per estar d’acord i decidir el futur.

Per últim el dia de Sant Jordi ha de ser feiner o festiu?

Feiner.

DAVID PRATS JIMÉNEZ

No comments yet

Deixa un comentari

