Skip to content

“Som un país potent a nivell de comunicació interactiva”

Març 11, 2010

Ramón Castillo

Ramón Castillo es va formar a l’Escola IDEP de Barcelona I a l’escola Llotja. Primer es va dedicar al mon del disseny gràfic, abans d’unir-se a l’agencia interactiva del grup BBDO al 1998.

Durant els últims anys ha treballat per clients com Sony, Heineken, Green Peace, Gas Natural o Danone. Amb els quals ha guanyat destacats premis en festivals nacionals I internacionals. Actualment és el director creatiu executiu de Double You.

Com va sorgir Double You?

No vaig ser a la fundació de l’agència, amb el qual no sé com es va originar. És una agència que sorgeix a partir de Daniel Solana, que és un publicista que treballa en diferents agències de publicitat tradicional i que de sobte identifica que el tema digital resulta molt interessant i que li permet expressar-se d’una manera diferent a com s’expressava la comunicació abans.

Crec que la publicitat online no està ben acceptada. Vostè que creu?

Sí, el problema de la publicitat que tu comentes és que no deixa de ser una rèplica de la publicitat que es fa en altres mitjans. El problema està en què no podem repetir el model que sabem que no funciona en els suports i traslladro-lo a Internet. Del que es tracta és que Internet faci els sues propis suports publicitaris, la seves pròpies campanyes que tinguin elements que t’atreguin. Les campanyes d’Internet haurien d’estar més associades als continguts.

Es més senzill que t’expliqui una historia o que et faci viure una experiència i tu t’acostis a ella, que no que et posi un  banner d’un anunci que has llegit en un diari. És simplement que l’ésser humà repeteix el que li ha funcionat en uns suports i els aplica en uns altres.

Pensàveu que tindria tant èxit?

No sé si això es pot pensar, perquè jo entenc que quan tu montes una companyia o una agència, la crees perquè vagi bé. Tothom intenta fer les coses bé, tenir èxit i realitzar una feina que agradi i interessi a la gent.

Double You ha pensat fer publicitat viral?

A veure, és un terme una mica pervers. La publicitat no és viral per definició, sinó que tu pots fer una peça que té alguna cosa sorprenent, interessant o divertit i això fa que la gent ho reenviï. En el moment en que la gent s’ho reenvia, llavors la peça passa a ser viral. Però tu no pots fer una peça dient que aquesta és viral, tu no saps si el que estàs donant a la gent és suficientment interessant com perquè la gent ho reenviï, amb la qual cosa la viralitat no és un aspecte preconcebut, és una conseqüència.

D’on sorgeix la inspiració i les idees de la vostra publicitat?

Jo crec que les fonts d’inspiració poden ser qualsevol cosa. Un llibre, una pel·lícula, una cançó, un lloc, la teva vida quotidiana, una noticia que hagis llegit, un comentari d’un amic, qualsevol cosa. Crec que no hi ha límits, tot pot ser inspirador.

D'esquerra a dreta: Monserrat Marín, Ignacio Sala i Ramón Catillo

En la publicitat online la creativitat està limitada per la capacitat tecnològica?

Al contrari, la tecnologia és una eina que et permet fer coses màgiques que sense ella no podries fer. Jo crec que no limita la creativitat, sinó tot el contrari, li dóna molt més recorregut. Una altra cosa són els suports, en un banner tens poques possibilitats de fer coses interessants i això és un problema del suport, no dels mitjans. A Internet pots fer una campanya que pràcticament sigui un videojoc, i això no ho pots fer ni a la televisió, ni al diari, ni al cine, ni a  la ràdio.

Per exemple, si parlem de publicitat online i posem un banner  tenim un problema. Evidentment, en un banner no podem posar idees creatives, no podem comparar un banner amb un espot, sempre sortirà perdent el banner.

Double You te una estratègia de marca?

Jo no crec que sigui molt necessari que una agència de publicitat tingui una estratègia de marca, perquè el que parla bé de nosaltres és el nostre propi treball. De manera que si fem un bon treball, te èxit i guanyem premis, és la millor estratègia que pots tenir. En principi, no fem anuncis de la nostra marca, no creiem que sigui necessari.

En quina posició creus que estaria España en el ranking de països amb millor publicitat online?

Jo crec que som un país potent a nivell de comunicació interactiva.

Quina ha estat la millor campanya que heu fet?

Històricament, hi ha agut campanyes molt interessants. Una de les més interessants és la de Atrapantes d’Atrapalo.com. A més a més, és una campanya que ha guanyat molts premis i que ajunta molt bé tots els ingredients del que nosaltres entenem com una bona campanya. També ha guanyat altres premis i no només de publicitat  online, sinó que ha guanyat premis en directe, accions de comunicació…

Quins són els vostres plans de futur?

Convertir-nos en una agència capaç d’interpretar la realitat del mercat, és a dir, crec que estem ben posicionats per ser una agència de comunicació que pugi donar un servei acord amb el futur. Crec que tenim un bagatge important pel que fa a les noves tecnologies, que ens permeten tenir una visió una mica revolucionaria, o com a mínim no convencional del que es la presentació. Això segurament, ens pot portar a treballar en projectes més importants i per a marques més interessants.

El que realment ens pot satisfer és fer campanyes més interessants i establir relacions amb les marques que realment estiguin alineades amb la nostra visió de negoci i d’aquí seguir fent bé la nostra feina.

GLORIA BERLANGA LOZANO

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: