Skip to content

La publicitat truca a la porta de les xarxes socials

Març 9, 2010

Rubén Bastón, Social Media Strategist d’Elogia, Andrea Garí, Directora de Comptes de Tuenti i Selva M. Orejón, Vicepresidenta d’AERCO han parlat de les web 2.0, la seva importància dins la societat,  sobretot entre els joves i les noves formes de publicitat dins les xarxes socials.

Rubén Bastó i Aleix Marcó a la conferència sobre la publicitat a les xarxes

Moltes empreses i multinacionals estan trobant una nova manera de fer arribar la publicitat  als seus consumidors, a través de les xarxes socials. A més a més, aquestes permeten dirigir-se a l’usuari d’una manera més personalitzada. En el cas de Facebook, les marques, utilitzen les “fan pages” que serveixen perquè tots els usuaris es puguin fer fans i així indica’ls-hi si hi ha algun esdeveniment o per la sortida d’un nou producte. Això provoca que si un usuari es fa fan, apareix publicat en el mur dels seus amics i així poden aconseguir més consumidors. En canvi, les marques utilitzen Twitter com una eina d’atenció al client ja que és més proper.

Un suport publicitari que ha aparegut recentment és Spotify. Com és un nou portal té un preu més assequible per aquelles empreses que es vulguin publicitar.  Una altra plataforma que ha sorgit fa poc és Vimeo. Aquesta nova plataforma permet convertir un portal en un anunci a partir d’un banner que només es desplega si tu hi cliques.

Les xarxes socials han obligat a les marques a integrar un nou component que és el Community Manager. Aquest s’encarrega de difondre la imatge que vol donar l’empresa a través de les xarxes socials que hagi escollit la marca.  Però el més important de tot és saber escoltar el que es diu de la marca, marcar-se objectius realistes, aportar continguts rellevants, oferir serveis exclusius, ser honest, transparent i assumir el canvi.

ELENA RAMÓN DONLO

Anuncis
2 comentaris leave one →
  1. Mariona permalink
    Març 9, 2010 1:58 pm

    MOOOOLT BÉ ELENA!!! Ta quedat molt rebé l’article tu! jeje 🙂

  2. Joan permalink
    Novembre 2, 2011 11:47 am

    Gracies per compartir aquesta informació. Es molt interessant. Et convido a que vegis els meus darrers treballs sobre publicitat a http://www.verdandgreen.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: